Tänk på att alltid skriva ditt lägenhetsnummer och adress och vad det är du vill felanmäla så tar vi kontakt med dig så fort vi hinner. Är det akuta fel som elfel eller vatten som rinner, ring felanmälan på 0478-125 48 eller övrig tid fastighetsjouren på 0478-314 15.
När du felanmäler något i din lägenhet prioriterar vi det som är allvarliga fel. Till exempel om det är stopp i avloppet eller om det är fel på elen eller toaletten. När du anmäler fel som inte är akuta ber vi dig vänta tills vi inte riskerar sprida Covid.
MEN... När vaktmästaren kommer ska du inte vara i samma rum eller helst gå ut ur lägenheten. Detta för allas säkerhet. Det gäller även barnen. Vi vet att det är bekymmer eftersom ofta hela familjen är hemma, och barn är ofta lite nyfikna på vad som händer.
Vi ber därför alla våra hyresgäster att inte vara i samma rum som vaktmästaren. Helst vill Lessebohus personal göra jobb i lägenheten när ingen är hemma. Vi vill göra allt som vi kan för att inte sprida smitta till våra hyresgäster och vi vill hålla ut och hålla avstånd för allas säkerhet.
Du är skyldig att snarast anmäla fel och brister som uppstår i din lägenhet. Vi är tacksamma om du snarast kontaktar oss så att vi kan åtgärda felet. Ju noggrannare du beskriver var och vad som är fel, desto lättare är det för oss att åtgärda. Om en större skada uppstår som följd av att du dröjt med att kontakta Lessebohus kan du bli skadeståndsskyldig. Saker som går sönder på grund av normalt slitage och tillhör lägenheten har du rätt att få lagade.
Telefontid mån-fre kl. 8.00-12.00
Akuta fel ring SOS-alarm på telefon 0478-314 15