Mest använda e-tjänsten

Syntolkning: På ett bord ligger en telefon som visar Lessebo kommuns hemsida. Inklippt finns en pratbubbla med texten "e!".

Det är många som använder Lessebo kommuns e-tjänster. Under 2022 gjordes 17 000 besök på sidan och en av de mest använda e-tjänsterna under året är avläsning av vattenmätare.

Vecka 49 var det 82 personer som använde tjänsten och även övriga veckor var det höga snittbesök.

- Vi är glada att många hittat till våra e-tjänster, säger Olof Björkmarker som är kommunikations- och marknadschef ansvarar för kontakter med Lessebo kommun. När vi införde den nuvarande plattformen hade vi endast blanketter och formulär på webben men idag kan man som invånare och företagare sköta flera ärenden helt digitalt utan att behöva skriva ut något.

I dagsläget finns cirka 80 e-tjänster som är helt digitala och på sidan finns ytterligare ett stort antal blanketter och andra möjligheter. Införandet av e-tjänster innebär inte att någon gammal möjlighet försvunnit utan det går fortfarande att hantera sina ärenden med Lessebo kommun på annat sätt.

- Fler och fler vill lösa sina ärenden digitalt och då måste vi vara där och möta upp det behovet, säger Olof Björkmarker. Behöver man hjälp eller har frågor är man välkommen att höra av sig till vårt kontaktcenter via telefon, e-post eller besök.

Senast uppdaterad: 11 januari 2023
Publicerad: 11 januari 2023 kl. 11.21

Kommunikation

  • Anna Tigerström - Kommunikations- och marknadschef
    Förvaltning/Avdelning: Kommunledningsförvaltningen
    Telefon: 0478-125 11 Mobil: 070-948 64 88 (endast för sms)
    E-post: anna.johanssontigerstrom@lessebo.se

Vill du skicka e-post till oss?

Personliga e-postadresser skapar vi med förnamn.efternamn@lessebo.se

Kontakt Lessebo kommun

Lessebo kommun
365 80 Lessebo

Telefon: 0478 - 125 00
E-post: kontaktcenter@lessebo.se