Gå till innehåll

Välkommen att fira nationaldagen!

Den 6 juni firar vi nationaldagen i parken Intaget i Lessebo.

Uppdaterad 2026-06-05:

Enligt SMHI ska det vara uppehåll på nationaldagen - därmed firar vi i parken Intaget som planerat.

Hembygdsföreningarna tillsammans med Lessebo kommun och Kulturskolan bjuder gemensamt in till firande av nationaldagen i parken Intaget i Lessebo.

Det blir en blandning av musik, teater och dans med Kulturskolan, Glasriket Symphonic Band och Kyrkokören. Vi delar ut kultur- och fritidspris, uppmuntranspris och välkomnar nya svenska medborgare. Tal kommer att hållas och vi sjunger såklart nationalsången tillsammans.

  • Sambatåg med Kulturskolan från Kulturhuset 51:an till Intaget med start 10.30. Alla är välkomna att delta.
  • Lessebo Hembygdsmuseum har öppet i samband med firandet.
  • Konst- och hantverksgruppen ställer ut konst på Galleri Mölnbacka.

Nationaldagsfirandet i Intaget startar 11.00.

Vi bjuder på kaffe och bullar.

Välkommen!

Vid dåligt väder flyttas arrangemanget in i Kulturhuset 51:an.

Publicerad:
22 maj 2026
Senast uppdaterad:
5 juni 2026