Välkommen att fira nationaldagen!

Den 6 juni firar vi nationaldagen i parken Intaget i Lessebo.
Uppdaterad 2026-06-05:
Enligt SMHI ska det vara uppehåll på nationaldagen - därmed firar vi i parken Intaget som planerat.
Hembygdsföreningarna tillsammans med Lessebo kommun och Kulturskolan bjuder gemensamt in till firande av nationaldagen i parken Intaget i Lessebo.
Det blir en blandning av musik, teater och dans med Kulturskolan, Glasriket Symphonic Band och Kyrkokören. Vi delar ut kultur- och fritidspris, uppmuntranspris och välkomnar nya svenska medborgare. Tal kommer att hållas och vi sjunger såklart nationalsången tillsammans.
- Sambatåg med Kulturskolan från Kulturhuset 51:an till Intaget med start 10.30. Alla är välkomna att delta.
- Lessebo Hembygdsmuseum har öppet i samband med firandet.
- Konst- och hantverksgruppen ställer ut konst på Galleri Mölnbacka.
Nationaldagsfirandet i Intaget startar 11.00.
Vi bjuder på kaffe och bullar.
Välkommen!
Vid dåligt väder flyttas arrangemanget in i Kulturhuset 51:an.
- Publicerad:
- 22 maj 2026
- Senast uppdaterad:
- 5 juni 2026

