Om barnomsorg

Barn ska inte behöva vara ensamma
när deras föräldrar arbetar.
Därför ordnar kommunen förskola och familjedaghem
för barn mellan 1 och 5 år.
Vi har också fritidshem för barn upp till 12 år.
Barnen kan vara på fritidshemmet
när de inte är i skolan.
 
Lessebo kommun har förskolor i Lessebo,

Hovmantorp, Kosta och Skruv.


Fritidshem finns i alla skolor.
 
Kommunen sköter alla förskolor.
Men en sköter föräldrarna själva.
De kallas föräldrakooperativet Läsebo.
Ansvarig för sidan Christina Karlsson